Kundinfo
1. Beställning-Leverans
-Vår normala leveranstid är normalt 3-7 arbetsdagar och beror på antal inneliggande ordrar och Postnords utlämningsdagar. Order som läggs under helg skickas tidigast följande måndag.
-Specialbeställningar utanför webshopen kan ta upp emot 7-14 dagar. Leveranstiden påverkas av hur många beställningar som ligger före.
-Jag strävar alltid att leverera så fort som möjligt och ge besked om försening uppstår. Om det saknas meddelande eller om något är fel i orderbekräftelsen som kommer på er mail, vänligen tag kontakt med mig.
Kontakt via epost: shop@insilver.se
2. Ångerrätt-Returer
- Vid köp av varor via webbbutik har du enl konsumentköplagen 14 dagars ångerrätt som gäller från att du tagit emot varan du beställt. Det finns även möjlighet till byte av vara.
OBS ! Av hygienskäl gäller öppet köp/returer av örhängen endast vid obruten plombering av smyckesförpackningen.
-Ångerrätt gäller ej vid specialtillverkat smycke specifikt till dig enligt dina önskemål, justeringar med pärlor eller bytt ut smyckesdelar utifrån dina önskemål. Om du inte är nöjd så kontakta mig gärna.
- Vi nyttjande av ångerrätt mejla till shop@insilver.se och meddela vilken order det gäller. Det ska även framgå klart och tydligt vilka varor det gäller. Du får mail av mig med godkännande och det praktiska för returen som beställs av mig. Skicka ej varor innan det, då försvunna returer ej godkänns. Returen skall ske spårbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ånger-meddelandet. Du står själv för returkostnaden och återbetalning sker när jag mottagit varan och kontroll skett.
-Mer info angående ångerrätt hittas via Konsumentverket
3. Reklamation
-Innan leverans kontrolleras varorna men om produkten ändå visar sig vara skadad eller om fel produkt levererats vid ankomst är det vårt ansvar att återgärda felet kostnadsfritt. Kontakt med oss för godkännande måste ske omedelbart vid upptäckten av fel och innan retur sker.
- Reklamera till shop@insilver.se med ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och beskrivning av felet. Återbetalning eller byte till ny produkt sker efter beslut om felet ej kan åtgärdas. Returfrakten står vi för vid godkända reklamationer. Om varan ej är felaktig förbehåller vi oss rätten att neka reklamation enligt gällande komsumentlagstiftning och Allmänna reklamationsmämnden.
4. Ansvar
- InSilver ansvarar inte för stulna eller försvunna smycken, även leverans som skett via Postnord.
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador relaterat till produkten
- Vid Force Majeure: Ex konflikter, krig, problem med leveranser från leverantör, förseningar och fel som vi inte rår på tar vi inget ansvar för.
-Vi ansvarar inte för förändringar hos produkter eller dess egenskaper från leverantör.
5. Produkter
-Alla smycken är handgjorda och kan då skilja sig något mellan varandra även om exakthet vill uppnås. Det kan gälla millimeter i skillnader på ringar, utseende av handtillverkade små ringar. Det kan även skilja en del på färgen på pärlor mellan bild och verklighet. Bilderna återger inte alltid exakta utseendet beroende på bildskärm, kamera, fotokvalitet, ljus och upplösning vilket blir svårt att garantera exakthet.
Integritetspolicy angående användarvillkor hittar ni längst ner på hemsidan.